Egy új kutatás szerint azokban a férfiakban, akik sok teát fogyasztanak, megnő a prosztatarák kialakulásának esélye.
Több mint hatezer férfi önkéntest vizsgáltak meg a Glasgow Egyetem kutatói 37 éven keresztül, s kimutatták, hogy akik napi legalább hét csésze teát fogyasztottak, azokban 50%- kal megnőtt a prosztatarák kialakulásának kockázata. A kutatók viszont elismerték azt is, hogy egyelőre nem tudni, hogy maga a tea a kockázati tényező, vagy a teafogyasztók értek olyan életkorba, amiben a rák kialakulása gyakoribb.
Az 1970-ben, Skóciában indított kutatásban 6016 huszonegy és hetvenöt év közötti férfit kérdeztek tea-, kávé- és alkoholfogyasztási szokásairól, valamint a dohányzásról és általános egészségügyi állapotáról. Az alanyok később szűrővizsgálatokon is részt vettek. A Midspan Collaborative tanulmányt a Nutrition and Cancer című szaklapban jelentették meg.
Korábban nem mutattak ki összefüggést
A korábbi kutatások többsége vagy semmilyen összefüggést nem mutatott ki a prosztatarákkal kapcsolatban a fekete tea esetében, vagy a zöld tea megelőző hatását támasztotta alá, mondta el a kutatást vezető Dr. Kashif Shafique. Hozzátette, hogy egyelőre nem tudni, hogy maga a tea- e a kockázati tényező, vagy a teafogyasztók általában véve egészségesebben élnek és idősebb kort élnek meg, amikor a prosztatarák amúgy is gyakrabban fordul elő.
Semmi sem utal arra, hogy az amúgy egészséges étrenden élő, mértékletes teafogyasztóknak aggódniuk kellene a prosztatarák kockázata miatt, mondta el Dr. Kate Holmes, a brit Prostate Cancer Charity nevű szervezet munkatársa. A kutatás ugyanis nem tért ki a családi kórtörténetre, illetve más étrendi tényezőkre sem.
(Medipress)
Címkék: Prosztatarák, Tea
Tweet