Szívbetegséghez és cukorbetegséghez vezethet, ha a tinédzserek alacsony rosttartalmú ételeket fogyasztanak - derült ki a Georgia Egyetem Orvostudományi Karának legújabb tanulmányából.
A kutatók 559 tizennégy-tizenhat év közötti tinédzser étrendjét vizsgálták meg, és kiderült, hogy a gyerekek egyharmada kevesebb rostot fogyaszt a napi ajánlottnál (nőknél 28 gramm, férfiaknál 38 gramm). Ami azonban ennél is aggasztóbb, hogy csupán egy százalékuk fogyasztotta el rendszeresen a napi ajánlott mennyiséget. Ez a kutatók szerint azért veszélyes, mert aki kevés rostot fogyaszt, annak általában nagyobb a hasa és magasabb a vérben található gyulladásfaktor száma is, ezek pedig növelik a kardiovaszkuláris betegség és a diabétesz kialakulásának a kockázatát.
A megoldás: zöldség és sport
Bár a kutatók kapcsolatot találtak az alacsony rosttartalmú étrend és e betegségek között, azt elismerték, hogy ok-okozati összefüggést nem mutattak ki. "Ez egy egyszerű üzenet a tinédzsereknek. Egyenek több zöldséget és gyümölcsöt valamint teljeskiőrlésű gabonát" - fűzte hozzá Dr. Norman Pollock, a tanulmány szerzője. Mivel az amerikai fiatalok egyharmada elhízott, ez a felfedezés nagyon fontos, és a kutatók hangsúlyozták, hogy különösen fiatalkorban kellene több rostot fogyasztaniuk a tiniknek. Emellett természetesen fizikai aktivitás növelésének a fontosságát is megemlítették a szakemberek.
(Medipress)
Címkék: Cukorbetegség, Elhízás, Szívbetegség, Rost
Tweet
Ha hozzá kíván szólni a témához, először be kell jelentkeznie!