Tudomány, hírek, Semmelweis Egyetem > Rövid hírek > Popeyenek igaza volt, a spenót tényleg erősít!

2012. június 29. 08:45 Popeyenek igaza volt, a spenót tényleg erősít!

A spenótban és számos más leveles zöldségben található nitrát a Karolinska Egyetem kutatói szerint erősíti az izmokat.

Sima ivóvízbe fecskendezett nitrátot adtak a kutatók az egereknek egy héten át. Ezután, hogy lássák hogyan reagáltak az izmaik, a tudósok felboncolták a rágcsálókat és összehasonlították a kontrollcsoport egereinek izmaival. "A nitráttal táplált egerek izmai sokkal erősebbek voltak" - mondta Andres Hernandez, az egyik kutató. Azt is hozzátette, hogy ugyanezt a hatást embereknél napi 200-250 grammnyi spenóttal lehet elérni. Akik azonban nem szeretik ezt az amúgy vasban is gazdag zöldséget, más hasonló, szintén nitrát tartalmú leveles zöldségekkel is kiválthatják.

A háttérben a nitrát áll

A kutatók a jelenség hátterét is feltárták: kiderült, hogy a nitrát növeli két fehérje mennyiségét az izmokban, amelyek segítenek a kalcium tárolásában és felszabadításában – ez utóbbi elengedhetetlen az izmok összehúzódásához. "Ha több kalcium szabadul fel, erősebb az izmok összehúzódása" - fűzte hozzá a kutató. Az eredmények szerint ezért a nitrát segít fokozni a futás vagy éppen súlyemelés közbeni elérhető izomerőt, de az általános állóképességet is javítja. A kutatók hamarosan izomgyengeségben szenvedő emberekkel fogják tesztelni a nitrát hatását. A tanulmány a Journal of Physiology oldalain jelent meg.

(Medipress)

Címkék: Sport, Spenót, Erősít

Megosztás

Ha hozzá kíván szólni a témához, először be kell jelentkeznie!