Tudomány, hírek, Semmelweis Egyetem > Rövid hírek > Elősegíti a zöldségfogyasztást a változatosság

2012. augusztus 21. 09:00 Elősegíti a zöldségfogyasztást a változatosság

Ha nagyobb a választék ebédkor a zöldségekből, az emberek több zöldet fogyasztanak. Igaz, ebédjük ettől még ugyanannyi kalóriát tartalmaz – derült ki egy új kutatásból.

A változatosság felhasználásával, a tanulmány társszerzője, Dr. Barbara Rolls, a Pennsylvaniai Állami Egyetem kutatója szerint rá lehet venni az embereket arra, hogy több egészséges ételt fogyasszanak, és rátaláljanak kedvencükre. A kísérletben 66 személy ételválasztását figyelték négy héten keresztül ebédidőben. Először az alanyoknak 600 gramm paradicsomszószos tésztát kínáltak fel 600 gramm brokkolival, sárgarépával vagy borsóval, később pedig ugyanennyi paradicsomszószos tésztát 200-200 grammal mindegyik zöldségből.

Az eredmények azt mutatták, hogy az emberek átlagosan 48 grammal több zöldséget ettek akkor, amikor változatosan kínálták fel a fogásokat, mint amikor egyetlen fajta ételt választhattak. A nagyobb mennyiségű zöldség fogyasztása ellenére azonban az alanyok ugyanannyi tésztát ettek, és az összes kalóriabevitelük nem csökkent.

A változatosság erőteljes inger az étkezésben

Dr. Leonard Epstein, a Buffalói Egyetem szakértője szerint a kutatás arra utal, hogy az elhízottakat ugyanazzal lehet rávenni a kevesebb evésre, ami a sok evésre csábítja őket. A változatosság erőteljes inger az étkezésben, és számos kutatás mutatja, hogy az elhízott személyek sokkal változatosabban étkeznek, mint a soványak. Általában azonban az egészségtelenebb élelmiszerekből fogyasztanak sokfélét, és nagy mennyiségű kalóriát visznek be. Ha ezeket zöldségekkel helyettesítik, meg lehet változtatni az étrend egyensúlyát. A kutatás a A Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics szaklapban jelent meg.

(Medipress)

Címkék: Étrend, Táplálkozás, Zöldség, Változatosság

Megosztás

Ha hozzá kíván szólni a témához, először be kell jelentkeznie!