A rendszeres vízfogyasztás holland a Maastricht Egyetem tudósai szerint segíthet enyhíteni a fejfájást és a migrént, ezzel is csökkentve a napi gyógyszeradagot.
Csupán a víz is elegendő lehet, hogy az állandó fejfájással küzdő páciensek tünetei enyhüljenek. Dr. Mark Spigt és kollegái több mint 100 fejfájásos beteget kértek fel a vizsgálatban való részvételre. Különböző tippeket kaptak a fájdalmuk enyhítésére, többeknek az alvásminőség javítását, a koffein elhagyását és a stresszmentes életet javasolták a szakértők, emellett azonban a résztvevők felét megkérték, hogy napi folyadékfogyasztásukat toldják meg további másfél liter vízzel.
Jelentős javulást értek el
Három hónappal később a résztvevőket megkérték, töltsék ki a Migrén-Specifikus Életminőség tesztet, ami egy, a krónikus fejfájással élők állapotát mérő kérdőív. A Family Practice című orvosi szaklapban nyilvánosságra hozott eredmények szerint a több vizet fogyasztó fejfájósok sokkal jobb eredményeket értek el a teszten, mint azok, akik csak tanácsadást kaptak. "Úgy tűnik, a krónikus fejfájással küzdők javíthatnak életminőségükön a napi vízfogyasztás növelésével, így mindenképp érdemes kipróbálni az ivókúrát, még azoknak is, akik amúgy nem hisznek benne" - írják a kutatók.
Csak placebo?
Dr. Fayyaz Ahmed, a brit Migraine Trust munkatársa szerint a vízfogyasztás növelésének fájdalomcsillapító hatása csak placebo. "Persze a megfelelő hidratáció rendkívül fontos és valóban lehetséges, hogy ez javítja egyesek általános kedélyállapotát." - mondta a szakember.
(Medipress)
Címkék: Migrén, Fejfájás, Vízivás
Tweet
Ha hozzá kíván szólni a témához, először be kell jelentkeznie!